Algunas ideas sobre el problema de la enseñanza de la física
Keywords:
Educación, Epistemología, Pedagogía, Enseñanza (es)Downloads
La enseñanza de cualquier ciencia es un proceso muy complejo; en el área de la Física, son muchos y muy graves los problemas que cotidianamente afrontamos, con respecto a las pedagogías seguidas
tanto de corte tradicional, como de corte revolucionario. La utilización de mapas conceptuales, el uso de analogías y un sentido epistemológico, facilitan la enseñanza de la física y permiten ofrecer a los estudiantes una visión más simplificada y coherente de esta ciencia, contribuyendo de esta manera a la creación de un espacio propio para la aplicación de un tipo de pedagogía intensiva. Tomemos como punto de partida el siguiente ejemplo: ¿cómo enseñar electroestática?; ¿cuáles podrían ser las estrategias que utilizaría un docente para relacionar los conceptos de carga eléctrica, campo eléctrico, campo magnético, fuerza, potencial, etc.
References
-
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Article abstract page views
Downloads
License
Copyright (c) 2020 Alfonso Devia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
-The authors retain the copyright and assign to the journal the right of the first publication, with the work registered with the Creative Commons Attribution - Noncommercial - Share the same license. That allows others to distribute, remix, retouch, and create from your work in a non-commercial way, as long as they give you credit and license their new creations under the same conditions.
-The authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this academic journal.