Nueva era, nueva educación
Keywords:
Nueva era, Cerebro, Nueva Educación, Holístico (es)Downloads
La Nueva Era propone la aplicación de principios universales frente a la Educación para que sea futurista, holística, civilizada, moderna, centrada en el ser, ecológica y en verdad humana y se extingan los istmos sociales, culturales y psicológicos que la han caracterizado desde siempre. Así, habrá de esperarse la desaparición de las divisiones humanas y , en cambio, la integración de valores y la reafirmación del yo como sujeto autónomo y único. Así mismo, lo objetivo debe transversalizar la propuesta educativa para que en la sociedad de la Nueva Educación puedan convivir los seres hijmanos en armonía, tolerancia y entendimiento.
References
Bailey, Atice. (1988). La Educación en la Nueva Era, Sirio S.A., Barcelona.
Briggs John P, Peat F. David. (1989). A través de! maravilloso espejo del universo, Gedisa, Barcelona.
Cambell Eiieen, Brennan J.H. (1991). Nueva Era. La guía de i a Era de Acuario, Robín Book, Barcelona.
Contreras C. César A. (2000). El tránsito hacia ei nuevo milenio y la construcción de escenarios futuros para una educación humanizante, solidaria y valoral. En: Revista Decisión Administrativa, Universidad Nacional de Colombia - Sede Manizales; No. 4, Abril - Junio, pp. 69-77
Corelli, Mitchel. (1997). En camino hacia una Nueva Era, Primera Edición, Banco de la República, Bogotá.
De la Fuente, Ramón; Alvarez Leefmans, Francisco Javier. (1999). Biología de la Mente, Fondo de Cultura Económica, México.
Ferguson, Marylin. (1994). La conspiración de Acuario, América Ibérica S.A., Madrid.
Gil, Juan Carlos; Nistai, José Angel. (1994). "New Age". Una religiosidad desconcertante, Herder, Barcelona.
Pribram, Karl H., Ramírez J. Marta. (1995). Cerebro y Conciencia, Díaz de Santos, S.A., Madrid.
Springer Sally P; Deutseh Georg. (1981). Cerebro izquierdo, cerebro derecho, Alianza Editorial, Madrid..
Verlee Williams, Linda. (1999). Aprender con todo ei cerebro, Martínez Roca, Barcelona.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Article abstract page views
Downloads
License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Authors who publish in this journal accept the following conditions:
-The authors retain the copyright and assign to the journal the right of the first publication, with the work registered with the Creative Commons Attribution - Noncommercial - Share the same license. That allows others to distribute, remix, retouch, and create from your work in a non-commercial way, as long as they give you credit and license their new creations under the same conditions.
-The authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version of the article published in this journal (include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly indicate that the work was published for the first time in this academic journal.