Publicado
2008-07-01
SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES
Descargas
Social complexity and models concerning central place foraging were tested with respect to learning predictions using the social honey bee (Apis mellifera ) and solitary blue orchard bee (Osmia lignaria) when given foraging problems. Both species were presented the same foraging problems, where 1) only reward molarity varied between flower morphs, and 2) only reward volume varied between flower morphs. Experiments utilized blue vs. white flower patches to standardize rewards in each experimental situation. Although honey bees learned faster than blue orchard bees when given a molarity difference reward problem, there was no significant difference in learning rate when presented a volume difference reward problem. Further, the rate at which blue orchard bees learned the volume difference problem was not significantly different from that with which honey bees learned about reward molarity differences. The results do not support the predictions of the social complexity theory, but do support those of the central place model
Cómo citar
APA
AMAYA-MÁRQUEZ, M. y WELLS, H. (2008). SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES. Caldasia, 30(2), 469–477. https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182
ACM
[1]
AMAYA-MÁRQUEZ, M. y WELLS, H. 2008. SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES. Caldasia. 30, 2 (jul. 2008), 469–477.
ACS
(1)
AMAYA-MÁRQUEZ, M.; WELLS, H. SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES. Caldasia 2008, 30, 469-477.
ABNT
AMAYA-MÁRQUEZ, M.; WELLS, H. SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES. Caldasia, [S. l.], v. 30, n. 2, p. 469–477, 2008. Disponível em: https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182. Acesso em: 9 mar. 2025.
Chicago
AMAYA-MÁRQUEZ, MARISOL, y HARRINGTON WELLS. 2008. «SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES». Caldasia 30 (2):469-77. https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182.
Harvard
AMAYA-MÁRQUEZ, M. y WELLS, H. (2008) «SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES», Caldasia, 30(2), pp. 469–477. Disponible en: https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182 (Accedido: 9 marzo 2025).
IEEE
[1]
M. AMAYA-MÁRQUEZ y H. WELLS, «SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES», Caldasia, vol. 30, n.º 2, pp. 469–477, jul. 2008.
MLA
AMAYA-MÁRQUEZ, M., y H. WELLS. «SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES». Caldasia, vol. 30, n.º 2, julio de 2008, pp. 469-77, https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182.
Turabian
AMAYA-MÁRQUEZ, MARISOL, y HARRINGTON WELLS. «SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES». Caldasia 30, no. 2 (julio 1, 2008): 469–477. Accedido marzo 9, 2025. https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182.
Vancouver
1.
AMAYA-MÁRQUEZ M, WELLS H. SOCIAL COMPLEXITY AND LEARNING FORAGING TASKS IN BEES. Caldasia [Internet]. 1 de julio de 2008 [citado 9 de marzo de 2025];30(2):469-77. Disponible en: https://revistas.unal.edu.co/index.php/cal/article/view/39182
Descargar cita
Visitas a la página del resumen del artículo
247
Descargas
Licencia
Derechos de autor 2008 Caldasia

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Aquellos autores/as que tengan publicaciones con esta revista, aceptan los términos siguientes:
- Los autores/as conservarán sus derechos de autor y garantizarán a la revista el derecho de primera publicación de su obra, el cual estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons que permite a terceros compartir la obra siempre que se indique su autor y su primera publicación esta revista.
- Los autores/as podrán adoptar otros acuerdos de licencia no exclusiva de distribución de la versión de la obra publicada (p. ej.: depositarla en un archivo telemático institucional o publicarla en un volumen monográfico) siempre que se indique la publicación inicial en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada. (Véase El efecto del acceso abierto).