La profesionalización y la institución de la enseñanza de las ciencias físicas en Colombia en 1950s-1970s
Keywords:
Enseñanza, Física, Universidad Nacional de Colombia (es)Teaching, Physics, Universidad Nacional de Colombia (en)
Downloads
En este artículo se presenta, a manera de resumen, la introducción y las conclusiones del trabajo de grado titulado “La Profesionalización y la Institución de la Enseñanza de las Ciencias Físicas en Colombia en 1950s-1970s” [17]. En este trabajo se expone el proceso de institucionalización de la educación de la física en la Universidad Nacional de Colombia, durante las décadas de 1950 y 1970. Se identificarán los principales actores involucrados en este proyecto nacional, mediante la caracterización de tres etapas o fases, que comprenden la centralización, profesionalización, y especialización de la enseñanza de la física en el país.
In this article are shown in a summary way, the introduction and the conclusions of the undergraduate final work titled “La Profesionalización y la Institución de la Enseñanza de las Ciencias Físicas en Colombia en 1950s-1970s”. In this work is it tried to expose the process of institutionalization of the education of the physics at the Universidad Nacional de Colombia during the 1950’s and 1970’s decades. The main actors involved in this national project are identified by means of the characterization of three stages or phases: “centralización”, “profesionalización” and “especialización” of the physics teaching in the country.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Article abstract page views
Downloads
License
Those authors who have publications with this journal, accept the following terms:
a. The authors will retain their copyright and will guarantee the publication of the first publication of their work, which will be subject to the Attribution-SinDerivar 4.0 International Creative Commons Attribution License that permits redistribution, commercial or non-commercial, As long as the Work circulates intact and unchanged, where it indicates its author and its first publication in this magazine.
b. Authors are encouraged to disseminate their work through the Internet (eg in institutional telematic files or on their website) before and during the sending process, which can produce interesting exchanges and increase appointments of the published work.