Teachers in a Public School Engage in a Study Group to Reach General Agreements about a Common Approach to Teaching English
Profesores de un colegio público participan en un grupo de estudio para acordar un enfoque común en la enseñanza del inglés
Keywords:
Agreement, study group, English-teaching, pedagogical experiences, collaborative work (en)Acuerdo, grupo de estudio, enseñanza del inglés, experiencias pedagógicas, trabajo colaborativo (es)
Downloads
This is an initial report on a study which aimed to know what happened at our school, as teachers engaged in a study group to reach general agreements about a common approach to teaching English. The first step consisted of establishing teachers’ and students’ perceptions of their needs through surveys and interviews. Discussion and analyses of the data revealed that the most focused and most favored approach by the group for teaching English is, in our specific context, the communicative approach and the development of the four basic skills using meaningful learning activities. Having agreed on this essential fact, we started the task of discussing some of the main principles of the communicative approach and what is meant by meaningful learning activities.
Éste estudio buscó develar qué ocurrió en nuestro colegio cuando los profesores participaron en un grupo de estudio para alcanzar acuerdos generales sobre un enfoque común de enseñanza del inglés. El primer paso consistió en establecer las percepciones que los profesores y estudiantes tenían de sus propias necesidades, mediante el uso de encuestas y entrevistas. La posterior discusión y análisis de datos reveló que el enfoque más favorecido por el grupo para la enseñanza del inglés, en nuestro contexto específico, es el comunicativo y el desarrollo de las cuatro habilidades básicas utilizando actividades de aprendizaje significativas. A partir de este primer e importante acuerdo empezamos la discusión de algunos de los más importantes principios del enfoque comunicativo y lo que se entiende por actividades de aprendizaje significativas.
References
Birchack, B. et al. (1998). Teacher Study Groups. National Council of Teachers of English. Illinois, USA.
Institución Educativa Distrital José Asunción Silva. (1998). Proyecto Educativo Institucional (PEI): Hoy hombres y mujeres en convivencia y comunicación para el mañana. Bogotá, Colombia.
Mora, E. (2001). Promoting meaningful learning in the English class. How. A Colombian Journal for English Teachers, 8, 51- 56.
Murphy, C. & Lick, D. (1998). Whole faculty study groups. California: Corwin Press, Inc.
Robb, L. (2000). Redefining staff development. A collaborative model for teachers and administrators. Portsmouth, NH: Heinemann.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Article abstract page views
Downloads
License
Copyright (c) 2005 Gloria Álvarez Aguirre, Consuelo Sánchez Prada

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
You are authorized to copy and redistribute the material in any medium or format as long as you give appropriate credit to the authors of the articles and to Profile: Issues in Teachers' Professional Development as original source of publication. The use of the material for commercial purposes is not allowed. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
Authors retain the intellectual property of their manuscripts with the following restriction: first publication is granted to Profile: Issues in Teachers' Professional Development.






























