Strategies to Support High School Students’ Reading Comprehension in the English Language
Estrategias de apoyo para la comprensión de lectura del idioma inglés en estudiantes de educación secundaria y media
Keywords:
Foreign Language-Teaching, Reading Strategies (en)Enseñanza de lenguas extranjeras, estrategias de lectura (es)
Downloads
This article reports on a study carried out when doing my teaching practice in a public high school in Bogotá, Colombia, in 2002. The main objective of my research project was to support the development of eleventh graders’ reading comprehension competence in English. Hence, I refer to the group’s views on English reading comprehension, their handling of strategies to develop reading competence in English and their progress after having applied those strategies.
Este artículo reporta un estudio llevado a cabo durante mi práctica docente en una escuela pública de Bogotá, Colombia, en el año 2002. El objetivo principal de mi proyecto de investigación fue apoyar el desarrollo de la competencia en comprensión de lectura en el idioma inglés en estudiantes de undécimo grado. Por lo tanto, menciono los puntos de vista de los estudiantes sobre la comprensión de lectura, la forma como utilizan las estrategias para desarrollar esta competencia en inglés y su proceso después de su acercamiento a la comprensión lectora a través del uso de las mismas.
References
Bamford, J. and Day, R. (1998). Extensive reading in the second language classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Baquero, J. (2002). Apuntes de clase. Bogotá: Universidad Nacional.
Baquero, J. (1994). Textos científicos y argumentativos. Una didáctica para su comprensión y reseña. Bogotá: Lambda.
Correales, R., Mendivelso, O. and Santacruz, F. (2000). Reading comprehension: A viable challenge for public school students. PROFILE Journal, 1, 38- 41.
De Zubiría, M. (1995). Teoría de las seis lecturas. Bogotá: Fondo de Publicaciones Bernardo Herrera Merino.
Maldonado, M. (2001). Las competencias. Una opción de vida. Bogotá: Ecoediciones.
Merriam, B. (1997). Case study research in education. San Francisco: Jossey-Bass Publications.
Santoyo, B. and Morales, L. (2000). Reading: A motivating and interactive process. PROFILE Journal, 1, 59- 60.
Tanner, R. and Green, C. (1998). Tasks for teacher education. Essex: Longman.
Torrado, M. (2000). Educar para el desarrollo de las competencias: Una propuesta para reflexionar. Competencias y proyecto pedagógico. Bogotá: Universidad Nacional. CD ROM.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Article abstract page views
Downloads
License
Copyright (c) 2004 Freddy Oswaldo Zabala Palacio

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
You are authorized to copy and redistribute the material in any medium or format as long as you give appropriate credit to the authors of the articles and to Profile: Issues in Teachers' Professional Development as original source of publication. The use of the material for commercial purposes is not allowed. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
Authors retain the intellectual property of their manuscripts with the following restriction: first publication is granted to Profile: Issues in Teachers' Professional Development.






























