Publicado

2006-01-01

Informing Language Teaching through Language Learning

Palabras clave:

isolated, language learner, fun, activities, adult learner, high school, university, teacher development (en)

Descargas

Autores/as

  • Shelley A. Spencer Author
Teacher development texts generally work from the assumption that teachers have a number of colleagues and mentors available to share ideas with and seek guidance from. While this might be so in the ESL context, EFL teachers working outside of their culture can be very isolated. This reflective article looks at some of the problem scenarios faced by one EFL teacher in pursuit of professional development and the dilemma over assumed contemporary teaching practices until finding a solution close at hand: using one’s own concurrent language learning experiences to inform others of one’s beliefs about teaching and learning. In the process, the relationship between teacher and learners changed dramatically. The practice of attending more consciously to one’s own language learning experiences may help other teachers in making certain decisions in their practice. Key words: EFL, isolated, language learner, fun, activities, adult learner, high school, university, teacher development, TESOL Los textos de desarrollo docente generalmente parten del supuesto que los profesores tienen a su disposición varios colegas y mentores para compartir ideas y buscar consejo. Mientras esto podría ocurrir en el contexto de inglés como segunda lengua (ESL), los profesores de inglés como lengua extranjera (EFL) que trabajan fuera de su cultura, pueden estar muy aislados. Este artículo de reflexión da una mirada a algunos de los escenarios de este problema, observados por un profesor de EFL, en la búsqueda del desarrollo profesional y el dilema sobre supuestas prácticas contemporáneas de enseñanza, hasta hallar una solución más a la mano: el uso de sus experiencias personales de aprendizaje para explicar sus creencias sobre la enseñanza y aprendizaje. En el proceso, la relación profesor-estudiantes cambió dramáticamente. El prestar atención más conscientemente a nuestras experiencias personales de aprendizaje de la lengua puede ayudar a otros profesores a sustentar ciertas decisiones durante su práctica. Palabras claves: Inglés como lengua extranjera, desolación, aprendiz de inglés, diversión, actividades, aprendiz adulto, escuela secundaria, universidad, desarrollo docente, TESOL

Cómo citar

APA

Spencer, S. A. (2006). Informing Language Teaching through Language Learning. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 7(1), 187–197. https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008

ACM

[1]
Spencer, S.A. 2006. Informing Language Teaching through Language Learning. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development. 7, 1 (ene. 2006), 187–197.

ACS

(1)
Spencer, S. A. Informing Language Teaching through Language Learning. Profile: Issues Teach. Prof. Dev. 2006, 7, 187-197.

ABNT

SPENCER, S. A. Informing Language Teaching through Language Learning. Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, [S. l.], v. 7, n. 1, p. 187–197, 2006. Disponível em: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008. Acesso em: 22 ene. 2025.

Chicago

Spencer, Shelley A. 2006. «Informing Language Teaching through Language Learning». Profile: Issues in Teachers’ Professional Development 7 (1):187-97. https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008.

Harvard

Spencer, S. A. (2006) «Informing Language Teaching through Language Learning», Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, 7(1), pp. 187–197. Disponible en: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008 (Accedido: 22 enero 2025).

IEEE

[1]
S. A. Spencer, «Informing Language Teaching through Language Learning», Profile: Issues Teach. Prof. Dev., vol. 7, n.º 1, pp. 187–197, ene. 2006.

MLA

Spencer, S. A. «Informing Language Teaching through Language Learning». Profile: Issues in Teachers’ Professional Development, vol. 7, n.º 1, enero de 2006, pp. 187-9, https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008.

Turabian

Spencer, Shelley A. «Informing Language Teaching through Language Learning». Profile: Issues in Teachers’ Professional Development 7, no. 1 (enero 1, 2006): 187–197. Accedido enero 22, 2025. https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008.

Vancouver

1.
Spencer SA. Informing Language Teaching through Language Learning. Profile: Issues Teach. Prof. Dev. [Internet]. 1 de enero de 2006 [citado 22 de enero de 2025];7(1):187-9. Disponible en: https://revistas.unal.edu.co/index.php/profile/article/view/11008

Descargar cita

Visitas a la página del resumen del artículo

922

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.