Tutorial Plan to Support the English Speaking Skill of an Inga Student of an Initial Teacher Education Program
Plan tutorial para apoyar el desarrollo de la habilidad oral en inglés de un estudiante de Filología e Idiomas que pertenece al grupo indígena Inga
Keywords:
Tutoring, oral skills, autonomous learning, task-based learning (en)Acción tutorial, habilidad oral, aprendizaje autónomo, aprendizaje por tareas (es)
Downloads
This paper reports on a case study consisting of the implementation of a tutorial plan as a way to support the improvement of the speaking skill of an Inga indigenous student who had difficulties learning English as a third language. This study reveals the similarities of the learning process of the student to a traveler’s journey. On the way, the student asks his tutor for direction and support so he can get to the end of his journey on his own. Likewise, it is described and analyzed how the student was helped to improve his oral communication skill in a more natural and meaningful way through tutoring sessions that incorporated principles of autonomous and task-based learning.
Este documento reporta un estudio de caso que consistió en la implementación de un plan tutorial basado en la metodología de aprendizaje por tareas, para apoyar el desarrollo de la habilidad oral de un estudiante indígena inga quien presentaba dificultades en aprendizaje del inglés. El estudio revela la similitud del proceso de aprendizaje del estudiante, con el camino de un viajero. En el trayecto el estudiante solicita orientación y apoyo de la tutora para llegar a su destino por sus propios medios. Así también, se describe y analiza la manera como se promovió y apoyó la producción oral de una manera natural y significativa por medio de sesiones tutoriales enmarcadas en el uso del aprendizaje por tareas y el aprendizaje autónomo.
References
Alves D. (2002, December). Tutorial and Academic Skills Center DeAnza Collage. Retrieved May 02, 2006, from http://faculty.deanza.edu/alvesdelimadiana/stories/storyReader$29/
Arango, R., & Sánchez, E. (2004). Los pueblos indígenas de Colombia: en el umbral del nuevo milenio. Bogotá: Departamento Nacional de Planeación. (pp. 33-34). Retrieved June 14, 2006, from http://www.dnp.gov.co/archivos/documentos/DDTS_Ordenamiento_Desarrollo_Territorial/3g16librocapitulo8.PDF/
Baker, A. (1997). Ship or Sheep? Cambridge: Cambridge University Press.
Brown, G., & Yule, G. (1983). Teaching the Spoken Language. Cambridge: Cambridge University Press. Bygate, M. (1997). Speaking. Oxford: Oxford University Press.
Chirivi, R., & Jiménez, M. (1995). Ventajas de un plan tutorial ofrecido a estudiantes de secundaria que presentan un bajo rendimiento en inglés: estudio de caso. Bogotá: Universidad Nacional de Colombia.
Cohen, A., & Fass, L. (April 2001). Oral language instruction: Teacher and learner. Beliefs and the reality in EFL classes at a Colombian university. University of Minnesota. Retrieved March 15, 2006 from http://www.carla.umn.edu/about/profiles/CohenPapers/cohen_paper2.pdf/
Kogan, L. (2004). El lugar de las cosas salvajes: paradigmas teóricos, diseños de investigación y herramientas. Espacio Abierto, 3(1). Venezuela. Retrieved July 20, 2006, from http://redalyc.uaemex.mx/redalyc/pdf/122/12201302.pdf/
Scharle, A., & Szabo, A. (2000). Learner autonomy: A guide to developing learner responsibility. Cambridge: Cambridge University Press.
Sky Pronunciation Suite. (2000). Sky Software House Universidad Colegio Mayor de Nuestra Señora del Rosario. (2000). Política de programa de tutoría. Comité Coordinador de Tutores. Bogotá.
Wallace, M. J. (1998). Action research for language teachers. Cambridge: Cambridge University Press. Willis, J. (1995). A framework for task-based learning. Essex: Longman.
How to Cite
APA
ACM
ACS
ABNT
Chicago
Harvard
IEEE
MLA
Turabian
Vancouver
Download Citation
Article abstract page views
Downloads
License
Copyright (c) 2007 Deissy Angélica Velandia Moncada

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
You are authorized to copy and redistribute the material in any medium or format as long as you give appropriate credit to the authors of the articles and to Profile: Issues in Teachers' Professional Development as original source of publication. The use of the material for commercial purposes is not allowed. If you remix, transform, or build upon the material, you may not distribute the modified material.
Authors retain the intellectual property of their manuscripts with the following restriction: first publication is granted to Profile: Issues in Teachers' Professional Development.






























