Correo Electrónico
DNINFOA - SIA
Bibliotecas
Convocatorias
Identidad U.N.
English
Español
revistas.unal.edu.co
Servicios
Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
ACTIO Journal of Technology in Design, Film Arts and Visual Communication
Register
Login
You are in:
Portal de Revistas UN
/
ACTIO Journal of Technology in Design, Film Arts and Visual Communication
/
Archives
/
Vol. 8 No. 2 (2024)
ACTIO Journal of Technology in Design, Film Arts and Visual Communication
English
Español
Introduction
Archives
Current
How to publish
Focus and scope
Call for next issue
About
About the Journal
Editorial Team
Alianzas y visibilización
Submissions
Personal Data Processing Policy
Contact
Perfil en Academia
Search
Vol. 8 No. 2 (2024)
Published:
2024-07-01
Editorial
Editorial
Éditorial
Editoriale
Karen Lange-Morales, Luis Fernando Medina Cardona, Carlos Hernán Caicedo Escobar
HTML (Español)
PDF (Español)
Artículos
Rehilando Conocimientos textiles: un estudio decolonial de la cultura material iku/arhuaca en los archivos del Museo Nacional de Culturas del Mundo en Gotemburgo, Suecia (Världskulturmuseet)
Re-weaving Textile Knowledge: a decolonial study of Iku/Arhuaca material culture in the archives of the National Museum of World Cultures in Gothenburg, Sweden (Världskulturmuseet)
Ré-tissage du savoir textile: une étude décoloniale de la culture matérielle Iku/Arhuaca dans les archives du Musée national des cultures du monde de Göteborg, Suède (Världskulturmuseet).
Ri-tessere il sapere tessile: uno studio decoloniale della cultura materiale Iku/Arhuaca negli archivi del Museo Nazionale delle Culture del Mondo di Göteborg, Svezia (Världskulturmuseet)
Re-tecelagem o conhecimento têxtil: um estudo decolonial da cultura material Iku/Arhuaca nos arquivos do Museu Nacional de Culturas Mundiais em Gotemburgo, Suécia (Världskulturmuseet).
Stefanía Castelblanco Pérez
HTML (Español)
PDF (Español)
Implementación pedagógica de los árboles mentales en el aula
Pedagogical implementation of mind trees in the classroom
Mise en œuvre pédagogique des arbres mentaux en classe (POR) Implementação pedagógica de árvores mentais em sala de aula
Implementazione pedagogica degli alberi della mente in classe
Implementação pedagógica de árvores mentais em sala de aula
Juan Pablo Arenas Vargas
HTML (Español)
PDF (Español)
Diseño ficción para futuros preferibles: un análisis del caso Gastrografías neourbanas
Design fiction for preferable futures: an analysis of the case of Neo-Urban Gastrographies
Design fiction pour des futurs préférables : une analyse du cas des Gastrographies néo-urbaines
Design fiction per futuri preferibili: un'analisi del caso delle Gastrografie Neo-Urbane
Design de ficção para futuros preferíveis: uma análise do caso das Gastrografias Neo-Urbanas
Laura Natalia Carrero Ángel
HTML (Español)
PDF (Español)
Diseño desde la complejidad para el bienestar en la ruralidad: exploraciones desde Experiencia Arbórea
Design from complexity for well-being in rural areas: explorations from the Arboreal Experience.
La conception à partir de la complexité pour le bien-être rural : explorations à partir de L'expérience d'Arbórea
Progettare dalla complessità per il benessere rurale: esplorazioni dall' Esperienza Arbórea
Design a partir da complexidade para o bem-estar rural: explorações a partir da Experiência Arbórea
Javier Ricardo Mejía Sarmiento, Clara Marcela Rubiano Velasco
HTML (Español)
PDF (Español)
Agentes y roles en la relación entre el diseño y los oficios tradicionales en Colombia
Agents and roles in the relationship between design and traditional trades in Colombia
Agents et rôles dans la relation entre le design et l'artisanat traditionnel en Colombie
Agenti e ruoli nel rapporto tra design e mestieri tradizionali in Colombia
Agentes e funções na relação entre design e ofícios tradicionais na Colômbia
Juan Pablo Dueñas Báez
HTML (Español)
PDF (Español)